Seniorgolf 2024

Seniorgolf välkomnar alla medlemmar som är 50+ oavsett spelskicklighet. När du kommer till oss för första gången ser vi till att du får en kontaktperson, som tar hand om dig och introducerar dig i verksamheten. Vi spelar tillsammans varje tisdag morgon från början av april fram till dess säsongen avslutas med undantag för våra utbyte.

Tisdagen den 2 april startar vi upp årets seniorgolf på tisdagar.

I början av augusti anordnar vi Klosterrundan, som är en tävling för samtliga Skånes seniorer. I år spelar vi Klosterrundan som en 2-manna scramble.

I slutet av september har vi höstmöte med prisutdelningar, fika och spel.

Om du är ny i klubben kan vi ordna någon du kan spela med, så att du verkligen kommer igång.

Du är välkommen att kontakta Hans-Åke Carlsson om du vill veta mer om oss.

Våra olika spel utbyte under säsongen 2024, se nedan - spelplats och datum. Anmälan sker direkt till arrangerande klubb, tänk på begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Triangelmatchen    Treklubbslaget  Utbyte med LAGK
Eslöv - 16 april Ljungbyhed - 7 maj  Kävlinge - 29 maj LAGK (Lund) - 6 maj
Skepparslöv - 21 maj  Bosjökloster - 11 juni             Bosjökloster - 3 september        Bosjökloster - 9 september
Bosjökloster - 27 augusti  Perstorp - 20 augusti         Örestad - 25 september
Hässlegården - 10 september

TisdagsGolf & seniorernas spelprogram 2024

Seniorernas tisdagsgolf är öppen för seniorer 50+.

Vi spelar varje tisdag, även de dagar vi har utbytestävlingar.

Första veckotävlingen är den 2 april om vädret tillåter - Spelprogram 2024

Björks Ringsjön Senior Cup, ska uppdateras

Resultatet från tisdagsgolfen från den 11 april till den 12 september ingår i Björks Ringsjön Senior Cup.
Vii spelar totalt 17 gånger under säsongen. Vi har pris till de tre bästa efter omgången den 20 juni. Då har vi spelat 9 gånger och räknar de 4 bästa nettoresultaten. Sista omgången är den 12 september (ändrat då Klosterrundan spelas den 19 september). Genomsnittet av de 7 bästa gångernas nettoresultat blir sedan slutresultatet. Prisutdelning på höstmötet den 26 september.

Utbytestävlingarna på andra banor på tisdagarna ingår inte i cupen ej heller veckotävlingen dessa veckor.Däremot ingår resultaten från Fyrväpplingen och Triangelmatchen när de spelas på Bosjökloster.

Björks Ringsjön Senior Cup startar den 11 april.

Resultat Björks Ringsjön Senior Cup

Fyrväpplingen

Fyrväpplingen är en utbytestävling mellan vår golfklubb och Eslöv, Hässlegården och Skepparslöv.

Triangelmatchen

Triangelmatchen är en tävling mellan Bosjökloster, Ljungbyhed och Perstorp. Tävlingen spelas en gång på varje bana under säsongen.

Tävlingsformen är slaggolf i en klass. Tävlingen är både en lagtävling och singeltävling.

Triangelmatchen

Utbyte med Lund

Utbytet mellan Bosjökloster och Lunds Akademiska golfklubb sker en gång på varje bana under säsongen.

Tävlingsformen är slaggolf i två klasser. Tävlingen är både en lagtävling och singeltävling.

Utbyte med Lund

Tee fore Two

En foursome matchtävling som är öppen för seniorer i Bosjökloster Gk, damer 50+ och herrar 50+.

Tee fore Two

Klosterrundan

Klosterrundan är en tävling där samtliga skåneklubbar är inbjudna. Den spelas i början av augusti och är just nu en 2-manna scramble partävling.

Klosterrundan

Bosjökloster GK